Welkom op de website van Amusé oud-hollands spelverhuur.
Hier vindt u informatie voor het huren, het vervoer en de prijzen van de Oudhollandse spellen. Wij adviseren u graag om voordelig een pakket op maat samen te stellen. Ook voor bijzondere doelgroepen hebben wij een passend pakket.
Vanuit onderstaande plaatsen in Noord Holland is Amusé spelverhuur prima te bereiken.
Heiloo, Alkmaar, Egmond, Limmen, Akersloot, Castricum, Uitgeest, Beverwijk, Heemskerk, Wormerveer, Purmerend, Zaandam, Haarlem, Amsterdam, Heerhugowaard, Bergen, Langedijk, Warmenhuizen, Schagen, Hoorn, Enkhuizen, Medemblik, Middenmeer, Wieringen, Den Oever, Den Helder.
SpellenHet pakket A bestaat uit 10 spellen. Dit pakket levert u ongeveer 2 uur spelplezier voor een gezelschap tot maximaal 50 personen.
Het pakket B bestaat uit 14 spellen. Dit pakket levert u 2½ uur spelplezier voor een gezelschap tot maximaal 70 personen.
Bij andere aantallen en/of speciale doelgroepen adviseren wij u graag.
Ook huur van losse spellen is mogelijk.
Labyrint | 9 euro | ![]() |
Ballenbak | 9 euro | ![]() |
Rolstangbal | 9 euro | ![]() |
Schijfrollen | 9 euro | ![]() |
Kegelslingeren | 9 euro | ![]() |
Drie op een rij | 9 euro | ![]() |
Klapdobbelspel | 9 euro | ![]() |
Ringwerpbak | 9 euro | ![]() |
Sjoelen om een hoekje | 9 euro | ![]() |
Russisch bowlen | 9 euro | ![]() |
Tekendoolhof | 9 euro | ![]() |
Hamertjesvoetbalspel | 9 euro | ![]() |
Spiraal | 9 euro | ![]() |
Muismeppen | 9 euro | ![]() |
Kazenspel | 9 euro | ![]() |
Stokvangspel | 15 euro | ![]() |
De pakketten zijn inclusief alle benodigdheden, zoals handleidingen, pennen en scoreformulieren voor een echt wedstrijdelement.
PrijzenPakket A (10 st.) € 85,00
Pakket A (10 st.) incl. Stokvangspel € 90,00
Pakket B (14 st.) € 115,00
Pakket B (14 st.) incl. Stokvangspel € 120,00
Los spel € 9,00
Het Stokvangspel € 15,00
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW
Aanbieding
Ook het vervoer hoeft geen probleem te zijn!
U kunt de spellen ophalen in een speciaal daarvoor ingerichte aanhangwagen van Amusé. Deze aanhangwagen stellen wij gratis beschikbaar. Ook tegen eigen vervoer is geen bezwaar, mits er zorgvuldig met de spellen wordt omgesprongen. Op de meegegeven inventarislijst treft u de vervangingswaarde van de diverse attributen aan, welke in rekening worden gebracht bij ernstige beschadiging dan wel vermissing.
AMUSÉ VERHUUR VAN OUD-HOLLANDSE EN EIGENTIJDSE SPELLEN
Martijn en Daniëlle
Anna Clasina op 't Landtplantsoen 75
1705GT Heerhugowaard (NH)
Tel. 06-15628332
IBAN: NL72INGB0668515643 tnv M van de Wateringen
K.v.K. Alkmaar no: 88585603
Vragen en boekingen kunnen via 06-15628332 of
amuse.spellen@gmail.com / WhatsApp
Labyrint
Dit spel staat op een beweegbare voet.
U begint bij start en probeert de bal zo ver mogelijk het labyrint in te krijgen.
Als U de stangen gaat bewegen, zult U zien dat de bal naar voren komt. Het is de bedoeling dat U de bal zover mogelijk richting de 10 brengt.
Probeer één voor één de balletjes
in één van de gaten te krijgen
door de bak te bewegen.
Rol de schijven van een afstand van
2,5 meter in de openingen.
Slinger de houten bal met één beweging in het rond. De bal zal een aantal kegels omwerpen. Na 3 x slingeren dienen de omgeworpen kegels opgeteld te worden.
Om de beurt plaatst U een bal om de staander.
(max 3 hoog) Het is de bedoeling dat U
rijtjes van 3 maakt. Dit mag horizontaal,
verticaal en diagonaal.
Het is de bedoeling in 15 beurten de klepjes "dicht" te gooien. U gooit met de 2 stenen een aantal ogen,
bijv. 2 en 4. U kunt klepje 2 en 4 dichtdoen,
maar ook 6, die keuze is aan U.
U tracht de rubber ringen om de staanders
te werpen. U houdt hierbij een
afstandvan 1,5 meter.
U doet een poging de sjoelschijven in de daarvoor
bestemde openingen te "sjoelen". U speelt 3 rondjes, waarbij U de schijven in de vakken laat liggen.
Het is de bedoeling dat u door het rollen van de ballen de kegels op de ligger
Probeert te krijgen.
Tracht het doolhof met de pen te volgen van A
naar B zonder buiten de paden te komen.
U tekent terwijl U in de spiegel kijkt.
U mag dus niet op het papier kijken.
Doel van het spel is zo weinig mogelijk kogeltjes doorlaten. Het hamertje dient tussen het spelbord en de stang te blijven.
U zet uw spijkertje op de 9 van het telraampje.
Als u een kogeltje door laat gaan, zet u het spijkertje op 8 enz.
U tracht de ring langs het spiraal te
bewegen zonder de spiraal te raken.
Iedere keer als U de spiraal raakt,
is dat een strafpunt.
Eén van uw medespelers laat de muis in
de buis vallen. U probeert de muis
te raken met de "muismepper".
Leg de kogel in de ring en probeer door voorzichtig aan de touwtjes te trekken de bal zo hoog mogelijk voorbij de gaten te krijgen.
Zoveel mogelijk stokken vangen. Een medespeler laat, door aan een willekeurig touwtje te trekken, de stokken vallen.